Veelgestelde vragen

Hieronder de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Mail hem naar algemeen@dekleinekomedie.nl en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.

Wat is er nieuw? 
We proberen altijd onze entreeprijzen zo laag mogelijk te houden om voor iedereen toegankelijk te kunnen zijn. Helaas hebben we de entreeprijzen moeten verhogen voor deze periode waarin we nog geen kwart van de stoelen in de zaal kunnen verkopen. Zodra we weer meer mensen kunnen toelaten in ons kleine intieme zaaltje zullen de entreeprijzen ook weer dalen.  

Duo- en enkelkaarten
Nieuw! We verkopen de voorstellingen ongeplaceerd. Dit doen we zodat we de publieksstroom voorafgaand aan de voorstelling beter kunnen begeleiden en je niet zo lang buiten hoeft te wachten. Bekijk hier de plattegrond met de verschillende rangen. Een DUO kaart is geldig voor 2 personen, een Enkele kaart voor 1 persoon. 

Worden er kaarten voor het hele seizoen verkocht?
Op dit moment is de kaartverkoop voor september en oktober al gestart. Dinsdag 21 september start de kaartverkoop voor de voorstellingen in november t/m juni. Vrienden bestellen een week eerder. 

Moet ik een account hebben voor de voorverkoop?
Ja. De kaartverkoop voor het najaar start dinsdag 21 september om 12.00 uur, de verkoop van de Vrienden start een week eerder. Hiervoor kun je een tijdslot aanvragen op donderdag 16 september vanaf 12.00 uur. Je kan alleen kaarten bestellen als je een account hebt. Je maakt een account door te klikken in de homepage van onze website op 'Mijn Theater'.  (NB: als u daar niet Mijn Theater ziet, maar je initialen, ben je al ingelogd). Voer vervolgens je emailadres in en vraag om een e-mail bevestiging. In je inbox vind je dan een mail waar je op 'terug naar de site' kunt klikken. Dit geldt ook voor bekende klanten en mensen die al eerder een kaartje bij ons gekocht hebben (behalve als je dit seizoen al kaarten besteld hebt). Ons systeem herkent je e-mailadres automatisch in dat geval automatisch (zodra je een account hebt aangemaakt). Meer informatie over de voorverkoop.

Ik ben Vriend, waar zie ik dat ik herkend wordt als Vriend van DKK? 

Als je ingelogd bent, zou je het bij Mijn Theater (waar je inititalen staan) een overzichtje van jouw gegevens. Als je Vriend bent, zou je het daar moeten zien staan. Is dit niet het geval, neem dan contact op met de kassa op kassa@dekleinekomedie.nl . 

Kan ik mij nu nog aanmelden als Vriend van DKK?
Natuurlijk, graag! Ga naar www.dekleinekomedie.nl/steun_ons voor meer informatie hierover. 

Mijn huishouden bestaat uit 3 of 5 personen. Waarom kunnen we niet naast elkaar zitten?  
We hebben de plattegronden aangepast op 1- en 2-tallen, omdat we op deze manier de meeste bezoekers kunnen placeren, met inachtneming van de anderhalve meter afstand. Als we 3-tallen/5-tallen zouden plaatsen, zou dat directe gevolgen hebben voor de overige rijen. 

Ik heb mijn geld nog niet ontvangen voor de voorstellingen die zijn afgelast. Wat moet ik doen? 
Je kan hiervoor een mail sturen met je vraag naar kassa@dekleinekomedie.nl

Worden de voorstellingen ook gestreamd? 
In samenspraak met de bespelers wordt bepaald of een voorstelling geschikt is om te streamen.   

Kan ik iets voor jullie doen? 
Je kan ons steunen door kaarten te kopen voor voorstellingen, of door Vriend of Mijn Stoeler te worden! Ook leuke ideeën en digitale steunbetuigingen zijn altijd welkom. 

Gaan jullie oude voorstellingen uitzenden via social media? 
Op onze socials laten we regelmatig oude fragmenten zien, en via www.dekleinekomedie.nl/komediethuis geven we je regelmatig leuke kijktips. Op ons YouTube-kanaal posten we bovendien ook video's, bijvoorbeeld van de podcast De Kleine Remedie. Genoeg te zien dus! 

Wanneer ontvang ik het boekje voor het nieuwe seizoen?  
Het boekje wordt dit seizoen (nog) niet gemaakt omdat we flexibel willen en moeten zijn in verband met de ontwikkelingen rondom het coronavirus. 

Is er een ideeënbus? En kan ik daarvoor iets insturen? 
Leuke ideeën zijn altijd welkom! Heb je een verzoek, idee of een suggestie voor Komedie Thuis? Stuur die dan graag naar publiciteit@dekleinekomedie.nl of via Twitter, Facebook of Instagram

Kan ik online een DKK cadeaubon/DKK-bon kopen?  
Dit is helaas (nog) niet mogelijk. 



Wanneer ontvang ik mijn online bestelde papieren (hard copy) kaarten?

Als je hebt betaald met iDeal, dan worden de kaarten de eerstvolgende werkdag verstuurd. Heb je gekozen voor een andere betalingswijze, dan versturen we de kaarten op het moment dat de gehele betaling door ons is ontvangen en verwerkt. Let wel: in de voorverkoopperiode versturen we de kaarten zo veel mogelijk tegelijkertijd. De verwachte verzenddatum van de kaarten staat vermeld in de bevestigingsmail.

Ik heb gekozen voor e-tickets. Hoe ontvang ik deze? 
In de bevestigingsmail van je bestelling staat een link waarmee je de tickets kunt downloaden.  Ook kan je je kaarten terugvinden in je online account.
Heb je geen bevestigingsmail met e-tickets ontvangen? E-tickets worden bij sommige providers gezien als verdacht en worden in de spamfilter tegen gehouden. Zit de mail met uw e-ticket niet in uw spambox, stuur dan een mailtje naar kassa@dekleinekomedie.nl en dan helpen wij je verder.

Als je hebt gekozen voor later betalen (dmv overmaken, theaterbon of dkk bon) of afhalen aan de kassa, dan komen je e-tickets uiterlijk 6 uur na het verwerken van de betaling in je account. Heb je de kaarten nog niet betaald, dan kan je ze ook niet zien/downloaden. 

Moet ik mijn e-tickets uitprinten?
Je kunt je e-ticket uitprinten, maar je mag deze ook op je telefoon laten zien. Let erop dat je je scherm dan op volle helderheid zet, zodat de tickets het beste gescand kunnen worden.

Waarom wordt er € 1,50 transactiekosten berekend?
Het verkopen van een kaartje kost geld. Daarom vragen wij bij online bestellingen € 1,50 transactiekosten per kaartje (bij zowel e-tickets als hardcopy kaarten). De transactiekosten dekken de kosten die betrekking hebben op de kaartverkoop. Hiertoe behoren kosten van het verkoopsysteem, datacommunicatie, hosting en iDEAL. Als je kiest voor e-tickets, staat in de bevestigingsmail een link waarmee je e-tickets kunt downloaden. Indien je ervoor kiest om de kaarten per post te ontvangen, betaal je € 2,50 verzendkosten en worden de kaarten opgestuurd. 

Hoe kan ik Vriend worden? 
Als Vriend van De Kleine Komedie steun je ons ieder jaar al vanaf 25 euro. Hiervoor ontvang je de maandelijkse Vriendennieuwsbrief en zodra de situatie weer normaal is bestel je eerder dan niet-Vrienden. lees meer>

Waarom is een schenking aan De Kleine Komedie fiscaal aantrekkelijk?
De Kleine Komedie is erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Hierdoor is je gift aan De Kleine Komedie fiscaal aftrekbaar. Daarnaast hoeft De Kleine Komedie geen schenkbelasting te betalen over je gift of over uitkering. Ook betaalt De Kleine Komedie geen erfbelasting over ontvangen erfenissen. Door de Nieuwe Geefwet levert een schenking aan De Kleine Komedie tijdelijk extra voordeel op in de inkomstenbelasting. Het Ministerie van Financiën wil de komende 5 jaar de giften van particulieren en bedrijven aan cultuur stimuleren. lees meer>

Hoeveel korting krijg ik met CJP/Studentenkaart of Stadspas?
Op vertoon van CJPpas, collegekaart en Stadspas krijg je 50% korting. Deze korting geldt alleen op de dag van de voorstelling en niet voor reeds gekochte of gereserveerde kaarten. De korting is beschikbaar voor rang 1 t/m 3. Toon je CJP-, collegekaart of Stadspas aan de kassa bij het afhalen van de kaarten.  

* CJP en studentenkorting geldt alleen op de dag van de voorstelling. * Stadspaskorting geldt alleen op de dag van de voorstelling. Bij sommige voorstellingen krijg je meer korting met je Stadspas. Hou de nieuwsbrief van de Stadspas in de gaten. 

Kan ik met theaterbonnen/podiumcadeaukaarten betalen?
Als je bent aanbeland bij de betaling van je bestelling, kun je kiezen voor Podiumcadeaukaarten of De Kleine Komedie bonnen als betalingswijze. In de bevestigende e-mail wordt dan verder uitgelegd hoe verder te handelen.

Kan ik De Kleine Komedie Bonnen kopen online? 
Nee, dat kan (nog) niet. Je kunt wel het bedrag dat je wilt ontvangen aan DKK bonnen overmaken (+€2,50 voor het opsturen) naar ons rekeningnummer o.v.v. je klantnummer +DKK bonnen. We hebben bonnen van € 5, € 10 en van € 20. We versturen ze dan naar het adres dat bij het klantnummer hoort. Als je je klantnummer niet weet, kun je deze opvragen bij de kassa (telefonisch of per e-mail).

Op welke manieren kan ik mijn bestelling betalen? 
Je kunt betalen met iDEAL, Podiumcadeaukaarten, Theaterbonnen, De Kleine Komediebonnen, zelf overmaken binnen 2 weken, of afhalen (en betalen) aan de kassa.  Let wel: in Coronatijd is de kassa niet open. Heb je voor afhalen kassa gekozen, en is de kassa niet open, kies er dan voor om het bedrag alsnog over te maken. 

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?
Als Vriend van De Kleine Komedie kun je je adres wijzigen in je online account. Deze wordt dan automatisch ook in het kaartverkoopsysteem doorgevoerd. 

Is De Kleine Komedie toegankelijk voor mindervaliden?
De Kleine Komedie is een historisch pand met monumentale status. Hierdoor mogen we geen aanpassingen doen aan het exterieur en interieur van het gebouw. Door de aanwezige trappen en smalle deuren zijn we minder toegankelijk voor invaliden en niet geschikt voor elektrische rolstoelen. Er is een rolstoelplaats in de zaal die je telefonisch kunt bestellen. Verder zijn er geen voorzieningen voor rolstoelgebruikers. Blindengeleidenhonden zijn welkom, mits vooraf gemeld bij de reservering. Lees meer over rolstoeltoegankelijkheid >

Is er gehoorversterking aanwezig?
Er is een meeluistersysteem voor slechthorenden aanwezig. Een exemplaar is af te halen bij de kassa.

"Parkeren kan je er niet, een decor past er niet in, de artiestenfoyer is 3 bij 3, in de bar kan je elkaar op 40 centimeter afstand niet verstaan, ze hebben er geen jenever en langer dan een week mag je er niet spelen. Maar als 'ie vol zit en het doek gaat op, sta je midden in het Geheim van De Kleine Komedie. Niemand weet wat het is. Daarom is het ook een Geheim." - Erik van Muiswinkel

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als je niet akkoord bent, kun je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kun je inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Je kunt hierover meer lezen in ons privacystatement.

Cookie instellingen